Podle nedávného průzkumu nemá vysněnou barvu vozidla pouze 23 % Čechů. Až 15 % dotázaných by si přálo auto černé barvy, 13 % by bylo spokojeno s červenou karosérií a o procento méně sní o modrém voze. Barva ale samozřejmě není vše. Při dotazu na značku vysněného vozu odpovědělo až 11 % Čechů, že by si přáli vůz Škoda. Na druhém místě skončil Volkswagen (5 %), následován Fordem (4 %), Audi (3 %), BMW (3 %) a Mercedesem (3 %). Klasické automobilové ikony snů jako Ferrari, Porsche nebo Lamborghini se v odpovědích více méně neobjevily.
Jak se ukazuje, český majitel vozu je poměrně konzervativní. Při jeho rozhodování není prostor pro experimenty nebo výstřednosti, naopak převládá racionalita, užitečnost a ekonomičnost. Právě cena hraje hlavní roli při výběru nového vozu, a to rovnou pro 55 % dotázaných. Další faktory, které významně ovlivňují výběr automobilu, jsou nízká spotřeba (38 %), bezporuchovost (37 %), zavazadlový prostor (28 %) a dostatek místa (25 %). Celých 98 % Čechů souhlasilo s výrokem, že automobil je především praktickým prostředkem, jak se dostat z bodu A do bodu B. Pro 87 % dotázaných je vůz nebytným rodinným pomocníkem, pro více než polovinu Čechů je automobil kamarád. Naopak „na parádu“ využívá svoje auto pouze čtvrtina respondentů.
A kde si Češi své vozy kupují? Téměř třetina jich preferuje oficiální prodejce, 28% by volilo pro koupi autobazar, přes 15% dotázaných si svůj vůz pořídilo od známého a necelých 8% pak reagovalo na inzerát. Dokonce 8% Čechů si nechalo své vozidlo dovézt ze zahraničí. Všechna uvedená data vyplývají z průzkumu zpracovaného pro společnosti ČSOB Pojišťovna a ČSOB Leasing.
A vy si vybíráte auto podle barvy či značky? Nebo u vás vede nízká spotřeba či cena vozu? A koupili jste někdy auto na inzerát? Podělte se s námi o vaše zkušenosti.