Koupě auta se stočeným tachometrem je stále veliký strašák zájemců o ojeté auto. Především, je-li nákup vozu realizován mimo autobazar, a vy byste tak mohli zbytečně naletět. Pomocí několika osvědčených tipů lze odhalit, kolik by kupované auto mohlo mít zhruba najeto a jestli údaj na tachometru přibližně odpovídá skutečnosti.
Největší riziko číhá u aut, která míří na náš trh ze zahraničí a která vypadla z oficiální sítě servisů. Kupující by se tak měl mít na pozoru, protože například i v Německu stáčení ojetých aut běží na plné obrátky. Z dat několika nezávislých průzkumů vyplynulo, že až třetina ojetin z Německa může mít stočený tachometr.
Zkuste metodu jednoduchých počtů. Mezi dosti vyhledávané vozy patří ojeté Škody Octavia, Superb, Fabia a také Volkswageny Golf a Passat s turbodiesely TDI. U aut, která často fungují jako služební firemní vozidla, lze očekávat velmi vysoký kilometrový nájezd během prvních pár let provozu. Taková auta mohou během prvních čtyř až pěti let ujet vzdálenost i 200 000 km. Ale pokud má podobné auto naprosto jasnou servisní historii a pečlivě vedené záznamy, nenechte se zaskočit, takový nájezd nemusí vůbec nic znamenat. Velkým vodítkem by měl být také stav interiéru a exponovaných míst, jako jsou pedály, volant, řadicí páka a sedačky. Pokud jsou tyto části značně ošoupané a opotřebované, ovšem na tachometru svítí nečekaně nízké číslo, není něco v pořádku.
A ta nejzákladnější rada nakonec – nikdy nekupujte ojetý vůz na ulici od neznámého prodejce bez možnosti kvalitní servisní prohlídky a celkového prověření vozidla. Zdánlivě výhodná koupě by se mohla velmi prodražit.